Redbeard

I have a dream!

Kategori:

Jag har faktiskt det. Det är inte en realistisk dröm, men den ger mig något att sikta mot. Jag vet att chansen att jag ska lyckas ta mig någonstans inom musik är liten, men det kan finnas en liten jävla chans iaf. Ibland kan det vara bra att vara lite blåögd, lite turkosögd kanske? Mitt mål är inte att bli känd och rik, mitt mål är inte att sjunga på en slutsåld arena. Jag skulle vara nöjd om jag kunde leva på ett jobb eller en syssla som har med musik att göra. Förstå mig rätt, klart som fan jag skulle vilja vara rik som fan. Att påstå något annat skulle vara att ljuga. Men jag skulle vara glad om jag bara hittade ett sätt att leva på det. Det kan vara farligt det där med drömmar, drömmer man för stort kan det gå åt helvete, drömmer man inte tror jag det kan bli jävligt tråkigt att leva. Allt här i livet kan dras till samma slutsats, hitta balansen. Det kanske är jag som tänker "svenssoniskt", sådär säkert och försiktigt. Man kanske måste vara extrem i vissa sammanhang. Någon sa en gång till mig att man kanske kan drömma utan att sträva. Vad tjänar det då till att drömma?

Kommentarer

  • Frida säger:

    Tror vi pratade om detta om midsommarafton. Om vikten av att drömma.
    Har man inga drömmar, så hoppas jag att man är nöjd med sig själv och det man har.
    Är man inte det, så har bitterheten tagit över den dagen man inte längre har några drömmar.

    Sen finns det ju nivåer, såklart. Kanske hade jag mått bättre om jag inte hade så många drömmar, så många orealistiska? De finns de som säger till mig att jag ska tagga ner, att "tänk inte på det nu, du blir bara besviken".
    Sånt gör mig riktigt ledsen och besviken.
    För jag vet, att har man drömmar så har man ett mål. Om man inte nåt fram, så betyder inte det att det är ett misslyckande. Många mål jag har ligger långt fram i tiden. Jag kanske inte kommer dit. Gör jag det inte kanske det är för att jag helt enkelt har tappat intresset.

    Jag uppnår nya mål hela tiden. Hade jag inga drömmar hade jag nog inte haft vett att vara tacksam för detta.

    Fortsätt drömma Oskar. Och var rädd om din naivitet. Jag har tappat en stor del av min, och världen är inte riktigt lika rolig längre.

    2012-07-09 | 22:42:15
    Bloggadress: http://www.eskapi.blogg.se

Kommentera inlägget här: