Redbeard

Gubbkepsen och jag.

Kategori: Allmänt

Idag blev en hel halvdag i Hudik.
Började med att åka in och prata med kuratorn i bergsjö i morse, det var nog det bästa jag någonsin gjort i mitt liv.
Det är sällan jag får en sådan lättnadskänsla som när man tömmer ur sig allt skit man stängt inne i hela sitt liv.
Allt gick bra där och jag har en ny tid till veckan, jag längtar t.om, det här är säkert något sorts fenomen som dom flesta går igenom men det kändes som att jag gjort framsteg redan efter en gång. Som sagt, säkert något vanligt fenomen som dom flesta upplever.

Efter det så for jag in till Hudik för att fixa synundersökning till körkortet och uträtta lite business på banken.
Synundersökningen gick som väntat, bra alltså.
Men banken var en annan femma, jag fick stå i kö bakom flera gamla gubbar som inte förstod ett dugg om vad en bank gör.
"Vad har jag för pengar där då?"
"Kan jag ta ut det jag då?"
"Ja skulle haft ett korst jaaaa"
Psykbryt.....

Klent med kaffesällskap dock.
Trodde jag kände iaf någon som ville dricka kaffe, men icke!
Så jag drack kaffe själv istället och förundrades över en gubbe som åkte in med samma buss som mig, han kom in samtidigt som mig, åkte från Hassela, så står han och lutar sig mot en vägg i säkert en timme. Är det en hobby? Leker han prostituerad? Håller han på att bajsa på sig?
Jag vette fan vad han gjorde, han kanske bara ville ha lite omväxling.

Äntligen så har jag hittat en gubbkeps som jag kan ha, jag trodde min melon till skalle var för stor för normala huvudbonader. Satan så nöjd jag vart när jag tittade i spegeln, knäppte t.om en fjortisbild.



Nu ska jag dona med ett hemligt projekt istället för att sitta här.
Gäller att hålla hjärnan sysselsatt så jag slipper tänka så förbannat mycket.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: